Narrow your search
Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Betonbouw : berekenen, dimensioneren, constructie
Authors: ---
ISBN: 9789038222851 Year: 2014 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Boek + CD-rom Het handboek Betonbouw is uitgegroeid tot een standaardwerk. Deze nieuwe versie houdt rekening met de meest courante wijzigingen. Het rekenprogramma brengt de student of de professionele gebruiker beter inzicht in de materie. Tevens kan men met dit gebruiksvriendelijke programma snel rekenresultaten bekomen, bewaren en uitprinten.


Book
Betonbouw : berekenen, dimensioneren, constructie : 2. Scheurgedrag, vervorming, bijzondere gevallen.
Authors: ---
ISBN: 9789038219721 Year: 2012 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Betonbouw is uitgegroeid tot een standaardwerk. Deze editie van deel 2 houdt rekening met de meest courante wijzigingen. De cd-rom met rekenprogramma geeft de student of de professionele gebruiker beter inzicht in de materie. Tevens kan men met dit gebruiksvriendelijk programma snel rekenresultaten bekomen, bewaren en afdrukken. Dit boek en het rekenprogramma sluiten perfect aan op deel 1


Book
Madagaskar : mensen, politiek, economie, cultuur, milieu
Author:
ISBN: 906832375X Year: 2000 Volume: *70 Publisher: Amsterdam Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geschiedenis en politiek - bevolking en samenleving - economie - cultuur en religie - natuur en milieu


Book
Betonbouw Berekenen-Dimensioneren-Constructie : 4. Materiaalstudie, Technologie, Duurzaamheid, Renovatie
Author:
ISBN: 903820650X Year: 2004 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zoals steeds houdt de auteur rekening met de meest courante wijzigingen en bevat ook enkele didactische vernieuwingen:&#13;&#13;- de evolutie van de cementen en hun nieuwe benamingen volgens EN197-1 &#13;- het voorkomen van de alkali-silica reactie tussen cementen en bepaalde toeslagmaterialen &#13;- de geprogrammeerde samenstelling van betonmengsels, mogelijk geworden sinds de bestekken meestal alleen de nog te bereiken sterkte opleggen &#13;- de nieuwe hulpstoffen waardoor grote vooruitgang werd geboekt in de domeinen van hoge sterkte beton (HSB), zelfverdichtend beton (ZVB), onderwaterbeton en beton met hoge weerstand tegen vorst en dooizouten &#13;- het steeds groter worden belang van duurzaamheid &#13;- de technieken van de restauratie &#13;- de groeiende invloed van de prefabindustrie&#13;&#13;


Book
Didactisch referentiekader : Lesanalyse en lesvoorbereiding.
Authors: ---
ISBN: 9789462927292 Year: 2016 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.


Multi
Verder studeren met autisme
Author:
ISBN: 9789057184079 Publisher: University Press Antwerp

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer jongeren met autisme studeren verder in het hoger onderwijs. Dit boek werd in de eerste plaats opgesteld voor deze studenten, om hen houvast te bieden bij de overgang naar het hoger onderwijs en in de hele studieloopbaan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt het leren en leven van intelligente jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis of ASS in beeld gebracht. Daarnaast wordt de studieloopbaan doorlopen, van studiekeuze tot werk zoeken, met tien thema’s uit het studie- en studentenleven. Het gaat om een aantal studiegerelateerde aspecten (zoals plannen, examens afleggen, in groep werken), maar ook om mentaal evenwicht en gelukkig zijn (zoals sociaal leven en gezond blijven). Telkens worden de sterktes en beperkingen van studenten met ASS belicht, en worden er tips aangereikt voor studenten en hun omgeving. De invalshoek is praktijkgericht. Vragenlijsten en checklists kunnen het uitgangspunt vormen voor (zelf)reflectie bij alle betrokkenen, en voor het zoeken naar oplossingen voor kleine en grote problemen. ‘Verder studeren met autisme’ werd ontwikkeld voor studenten in het hoger onderwijs, én voor begeleiders en docenten die hun onderwijs en begeleiding willen afstemmen op studenten met ASS. Ook voor leerlingenbegeleiders en leerkrachten secundair onderwijs kan dit boek handvatten bieden om de overgang naar het hoger onderwijs voor te bereiden


Book
Effectieve feedback in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789463792677 Year: 2019 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)


Book
Evalueren in het geschiedenisonderwijs
Author:
ISBN: 9030171847 Year: 2001 Volume: 11 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.


Book
De 10 basiscompetenties van de leraar : het beroepsprofiel van de leraar kleuter-, lager en secundair onderwijs
Author:
ISBN: 9789030120254 Year: 2011 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Leraren opleiden : een handreiking voor opleiders
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044118506 9044118501 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.

Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by